ارسال پستی

سرویس پست عادی:
در این سرویس تنها مرسولات نامه و مطبوع قبول و توزیع گردیده و رسیدی به فرستنده ارائه نمی گردد. هنگام توزیع نیز از گیرنده امضاء اخذ نشده و کلیه مراحل پستی بدون ثبت انجام می گردد.
فرستنده می بایستی به میزان لازم تمبر (جهت اطلاع از میزان تمبر به قسمت تعرفه های پستی مراجعه شود) بر روی پاکت الصاق نموده و پاکت را داخل صندوق های پستی سطح معابر بیاندازد.
از آنجاییکه الصاق تمبر به میزان کمتر از تعرفه های پستی موجب برگشت مرسوله به فرستنده می شود، لذا مشتری محترم می بایستی با استفاده از اطلاعات پرتال شرکت پست و یا مراجعه به متصدیان قبول در باجه های پستی از میزان تمبر لازم برای ارسال مرسوله کسب اطلاع نماید

سرویس پست سفارشی:
چنانچه فرستنده تمایل داشته باشد هنگام تحویل مرسوله ( از نوع نامه، مطبوعات، کیسه مخصوص (جراید و مطبوعات)، بسته کوچک (حاوی هدیه و سوغات)) به پست، قبض رسید دریافت نموده و هنگام تحویل مرسوله به گیرنده از وی امضاء اخذ شود، می تواند از این سرویس استفاده نماید.
حداکثر وزن این مرسولات غیر از کیسه مخصوص مطبوعات (۳۰ کیلو گرم) به میزان ۲ کیلو گرم خواهد بود و مشتری محترم می بایستی حتماً جهت ارسال مرسوله به باجه های پستی مراجعه نماید.

سرویس پست پیشتاز:
اگر سرعت در تحویل مرسوله پستی (اسناد و مدارک ، نمونه کالا تجاری) به گیرنده برای فرستنده دارای اهمیت باشد وی می تواند از این سرویس که دارای تعهد زمانی بوده و در بازه زمانی ۱ روز برای مرسولات شهری و درون استانی و ۲ الی ۵ روز برای مراکز استان ها و سایر شهرستان ها توزیع می گردد، استفاده نماید.
مشتری محترم می بایستی برای استفاده از این تعهد زمانی مرسوله خود را تا قبل از ساعت ۱۱ صبح به باجه های پستی تحویل نماید.

cod-pardakht1

خدمات پرداخت در محل (COD)
نحوه کار فروشگاه های اینترنتی فعال در زمینه خرید و فروش اینترنتی که مجهز به سرویس فروش پستی و پرداخت در محل هستند به صورت زیر می باشد:

۱- خریدار وارد فروشگاه اینترنتی شده و کالای مورد نیاز خود را انتخاب و مشخصات خود را وارد میکند.
سپس نحوه پرداخت مبلغ سفارش و نوع ارسال سفارش با انتخاب یکی از روش های زیر توسط خریدار مرحله خرید پایان می پذیرد.
روش های پرداخت سفارش:
– پرداخت از طریق کارتهای اعتباری (پرداخت آنلاین): در این سیستم خریدار مبلغ سفارش را از طریق کارت های بانکی(عضو online payment)به صورت آنلاین پرداخت نموده و پس از ارسال سفارش توسط فروشگاه مبلغ سفارش به فروشگاه پرداخت خواهد گردید.
-پرداخت پس از تحویل در محل (COD): در این سیستم مامور پست پس از تحویل مرسوله به خریدار، مبلغ سفارش را دریافت و به حساب شرکت پرداخت واریز می نماید و پس از آن شرکت پرداخت با فروشگاه تسویه حساب می نماید.
روش های ارسال سفارش:
– پست پیشتاز (تحویل۴۸ ساعته)
-پست سفارشی (تحویل ۳ الی ۵ روزه)
– پیک (تحویل ۸ ساعته)

۲- پس از اتمام خرید کد رهگیری سفارش به خریدار نمایش داده خواهد شد و هم از طریق پیام کوتاه و ایمیل برای خریدار ارسال خواهد گردید.

۳- در مرحله بعد مدیر فروشگاه با استفاده از پنل اختصاصی پرداخت که در اختیار دارد فاکتور سفارش حاوی اطلاعات خریدار را پرینت گرفته و پس از بسته بندی کالای مورد نظر، در پنل خود سفارش را ” آماده به ارسال ” اعلام می نماید. در این لحظه موجود بودن کالا و ارسال آن از طریق پیام کوتاه به خریدار اطلاع رسانی می گردد. لازم به ذکر است سیستم لجستیک پرداخت میتواند انبارداری، بسته بندی و پرینت فاکتور سفارشات و تغییر وضعیت دادن سفارشات را برای شما انجام دهد.

۴- مامور پست با استفاده از پنل اختصاصی سامانه پرداخت اطلاعات را دریافت و کالا را از فروشگاه جمع آوری و به استان خریدار ارسال می نماید. در این لحضه ارسال سفارش از استان مبدا از طریق پیام کوتاه به خریدار اطلاع رسانی می گردد.

۵- مامور پست استان توزیع، سفارش را در محلی که توسط خریدار اعلام شده تحویل خواهد داد. و در صورت عدم حضور خریدار، مامور پستمجدداً در روز بعد جهت تحویل سفارش به خریدار مراجعه خواهد نمود و در صورت عدم حضور خریدار، سفارش توسط مامور پست، پیش برگشت خواهد گردید و سپس برای فروشگاه ارسال می گردد.

کانال تلگرام فروشگاه میلاد
پربازدید ترین دوربین ها